Een teamchef

01-05-2009 12:12

"Zodra ik mijn computer opstart, verschijnt mijn eigen intranet-startpagina. In het agendaveld zie ik dat ik vandaag MT-overleg heb. Even kijken wat er op de agenda staat. Ik klik (wederom op mijn eigen intranetpagina) door naar het MT-domein. Daar vind ik de notulen van het vorige overleg, de agenda voor vandaag en twee stukken waar we het over gaan hebben.

In het ‘rooster’-veld zie ik dat mijn teamleden hun urenstaten van de afgelopen dagen hebben ingevuld. Die moet ik zo even fiatteren. Dan zal meteen ook even mijn eigen urenstaat invullen.

Eens kijken, wat moet ik verder allemaal doen vandaag? Ik zie het al in mijn takenlijstje: voor de komende budgetgesprekken moet ik op een rijtje zetten hoeveel die brochure bij het jaarverslag uiteindelijk gekost heeft. Ik klik door naar het facturenvolgsysteem en tik in het zoekveld de code voor deze brochure in. Er verschijnen vier rekeningen in mijn beeld. Snel even alle bedragen optellen, dan is deze klus weer geklaard.

Op mijn scherm verschijnt een pop-up met de mededeling dat het nieuwste directiebericht nu gepubliceerd is. Altijd interessant om te lezen. Bij ieder onderwerp heb ik de mogelijkheid om door te klikken naar de onderliggende stukken en het bijbehorende besluitformulier.

Voordat ik naar het MT-overleg ga, wil ik nog even weten wat de laatste stand van zaken is rondom de bezuinigingen. Ik zie op het discussieforum dat er zeer verschillende ideeën zijn over hoe het korps moet bezuinigen. Goed om te weten, dat kan ik straks meenemen in mijn communicatieadvies aan de korpschef."

Doorzoek de website