Een rechercheur uit Delft

23-04-2009 16:03

“Als ik ’s middags aan de late dienst begin start ik mijn computer op en open het intranet. Daar vind ik direct de briefing die vanmorgen is gegeven aan mijn collega’s van de vroege dienst. Vandaag richten we ons op het oplossen van een overval op de juwelierszaak hier om de hoek. Ik zie dat er een aantal mogelijke verdachten uit het systeem van veelplegers is geselecteerd en dat de vroege dienst een buurtonderzoek is gestart. Gisteren heb ik samen met een collega uit het Westland een voorstel geschreven over de aanpak van witwaspraktijken in belwinkels. Ik zie dat een collega uit Den Haag daar vanmorgen zijn commentaar aan heeft toegevoegd, dus daar kan ik mooi mee verder. Op het virtuele kantoor van het platform opsporing vind ik de notulen van het overleg van vorige week. Eens kijken wat ook alweer mijn actiepunten zijn…”.

Doorzoek de website