Een communicatieadviseur

11-05-2009 15:38

"Poeh, valt niet mee zo vroeg beginnen. Het is eerste wat ik altijd doe is mijn email checken. Vervolgens open ik intranet en vind ik het fijn dat ik gelijk kan lezen wat het belangrijkste nieuws van ons korps is. Dat geldt voor directieberichten, intern en extern nieuws. Ik ga aan de slag met het afhandelen van mijn mail en kom erachter dat ik beter telefonisch naar iemand kan reageren. Fijn dat ik op de homepage van intranet gelijk naar een handige telefoongids kan en daar snel de juiste persoon met nummers vindt. Ik spreek hem aan de telefoon en als ik ophang kom ik erachter dat ik wat meer over het onderwerp Tangram moet weten om een goed plan voor Bureau Huisvesting te maken. Ik ga naar de zoekmachine op het intranet en tik Tangram in. Er verschijnen een aantal linkjes, waaronder ik informatie vindt over het onderwerp. Kijk dat is handig! Hoef ik niet net als vroeger het hele intranet af te zoeken, omdat de zoekmachine niet goed werkt en ik het niet kan vinden onder Bureau Huisvesting. Gelukkig vind ik ook gelijk de namen van de collega’s die voor een bepaald onderwerp in het project verantwoordelijk zijn. Dat is handig voor het wegzetten van verantwoordelijkheden in mijn plan. Ik ga verder aan de slag. Ik ben nieuwsgierig hoe het staat met de afname van de relatiegeschenken. Ik open de tool en zie gelijk wanneer we voor het laatst een geschenk hebben aangevuld en hoeveel daarvan is verkocht. Dat is handig, want ik zie dat de stropdassen helemaal niet lopen. Ik ga eens bij de directie informeren hoe dat komt, want het is een leuk cadeau voor hun relaties. Eens even kijken of er nog nieuwe drukwerkaanvragen zijn. Fijn dat je nu een tool hebt op het intranet, waarbij ‘klanten’ een formulier compleet in moeten vullen met wat ze precies willen. Heb ik gelijk de juiste informatie om offerte voor ze op te vragen of de opdracht uit te zetten bij de drukkerij. Maar ook om hun eventueel een ander middel te adviseren, omdat ik denk dat zij daar hun doel beter mee kunnen bereiken.

Onder deze tool zit ook een link naar de planning, waardoor ik kan zien of de drukkerij het druk heeft en wanneer zij tijd hebben om een opdracht op te pakken. Alle informatie over papiersoorten, formaten etc. kan ik hier ook terugvinden. Super handig. Heel Bureau Communicatie kan bij deze tool en zo kunnen zij precies zien wat er loopt en hoe het ervoor staat. Kortom weer zat te doen vandaag. Eerst maar eens een kopje thee halen."

Doorzoek de website