Een communicatieadviseur

11-05-2009 14:50

Mijn weekje verlof zit er weer op. De laatste dag van mijn vakantie ben ik in mijn hoofd al weer druk bezig geweest met een plan dat ik wil presenteren aan de stuurgroep. Voor mijn verlof had ik bij de projectleden het verzoek neergelegd of zij hun reactie wilden geven op mijn voorstel. Het was handig geweest als ik thuis had kunnen inloggen op de projectsite. Dan had ik snel even kunnen kijken of en wat de collega’s als reactie hadden gegeven op mijn voorstel. Eenmaal ingelogd op de virtuele projectomgeving kan ik op de belbanner zien dat collega’s wel onderling contact hebben gehad over het voorstel. Een goed teken. Ik zie een lampje knipperen op mijn scherm. Een projectlid vraagt of ik zijn reactie wil lezen omdat hij snel weg moet. Ik ga snel naar de zoekknop ‘projectinformatie ABC ’ en toets het woord reacties in. Onmiddellijk krijg ik alle zoekresultaten en dus de laatste reacties van projectgroepleden op mijn voorstel. Mooi, ik ga aan de slag. Tot slot sla ik het document op op de projectsite. Nadat ik het document heb opgeslagen, vraagt het systeem of ik een bevestiging wil mailen aan de projectgroepleden. Ik klik op ja, en automatisch genereert het systeem een mailbericht aan de projectleden, waarin staat dat er nieuwe informatie is toegevoegd in de projectmap op de site. Opgewekt klik ik op de volgende zoekknop ‘projectinformatie FGH’ en ga na of er voor dat project nog acties nodig zijn van mijn kant. Behalve een paar ‘krabbels’ in de marge van de projectpagina, waarin collega’s vragen naar mijn vakantie, ben ik weer druk aan het werk en is de vakantie verleden tijd…

 

Doorzoek de website