Een communicatieadviseur

01-05-2009 12:15

"Maandagochtend. Ben erg benieuwd wat er de afgelopen drie dagen is gebeurd, want vrijdags ben ik altijd roostervrij. Zappend langs de zenders had ik ’s morgens vroeg al gezien dat het in Escamp weer raak was geweest. Diverse auto’s opengebroken en ook nog een aantal inbraken, maar …ook een paar mooie aanhoudingen. Twee opgeschoten jongens waren met tassen vol gestolen spullen zo in de armen van de politie gelopen. Bingo. Daar moeten we wat mee, want het terugdringen van het aantal inbraken staat terecht hoog op het verlanglijstje van ons korps.

Snel naar het tabblad inbraken en eens kijken wat de collega’s van de Beresteinlaan er over te melden vertellen hebben. Kan ik het samenvatten en hoeveiligismijnwijk.nl aanvullen. In het dagjournaal – dat inmiddels ook op mijn persoonlijke startpagina staat – zie ik als snel dat er meerdere rake inbraken zijn geweest. Ook een aantal bewoners van Loosduinen was de pineut. Eens kijken of we de inbraken onder de aandacht van de media kunnen krijgen, want iedere inbraak die niet gepleegd wordt, is er weer eentje.

Om 9.00 uur heb ik het artikel af. Voor de zekerheid laat ik het via sharepoint nog even checken door de collega’s aan de Beresteinlaan. Hun wijzigingen staat gelijk in het document. Ik voeg nog snel een foto bij en …………..9.15 en het eerste bericht is al naar de pers. Makkelijk hoor een link naar het digitale fotoarchief van ons korps op m’n bureaublad.

Koffie! Maar nee, de telefoon gaat. Of ik iets weet over het project fietsdiefstal. Nee, daar ga ik niet over, maar ik beloof even te kijken. In de lijst met activiteiten en de stand van zaken in het tabblad activiteiten, zie ik dat het mijn collega is die net een weekje op vakantie is. Ik klik het onderwerp open en ik zie dat er een folder bij de drukker ligt. Mooi ding trouwens, want er is een pdf aan het bestand geplakt. Ik lees in het volgsysteem dat de folders vrijdag per koerier bij hem worden afgeleverd. Hij blij en ik ook. Vroeger moest ik alle kamers af en dan maar hopen dat iemand de stand van zaken wist.

Inmiddels is het 9.30 uur en toch echt tijd voor een bakje koffie. Gelijk maar van de gelegenheid gebruik maken of  er nog nieuws is van het landelijke front.

Ja, er zit nieuws onder het tabblad Nieuwsbrieven: eentje over de aanpak van geweld tegen collega’s en een ander over de invoering van de nieuwe landelijke huisstijl. Geweldig deze manier van werken. Makkelijk en het scheelt me een hoop zoek werk.""

Doorzoek de website