Een algemeen medewerker

11-05-2009 15:23

 “Na een heerlijk lang weekend log ik op maandagochtend weer in. Mijn eigen Intranetpagina laat me direct mijn eigen agenda, de bureau-agenda en de agenda van de bureauchef zien. Zo kom ik de rest van de dag niet voor verrassingen te staan. Het cijfer 34 in mijn tabblad ‘e-mail’ geeft aan dat ik heel wat door te nemen heb. Maar dat kan wachten. Eerst het tabblad ‘bureauchef’; ik weet dat daar nog e.e.a. in staat wat ik nog moet printen voor hem. En dat is belangrijk, want dat heeft hij vandaag nodig bij zijn vergaderingen met het MT, de staf en later op de dag ook nog apart met de Korpschef.

Na de briefing verzamel ik alle werkstaten van de collega’s van de afgelopen week die onder het daarvoor bestemde tabblad ‘BVCM’ staan en ik mail ze door naar de planning. Is zij ook weer tevreden. Later vanmiddag ga ik wel aan de slag met het ‘inkloppen’ van de uren voor BVCM, daar heb ik nu nog geen zin in.

Tijd voor het Prikbord. De meest gelezen pagina op ons Intranet. Tja, het is nu eenmaal aan regels gebonden. De collega’s die zich niet aan deze regels hebben gehouden met het plaatsen van een advertentie krijgen een standaard mail en automatisch wordt hun advertentie verwijderd.

Weer en pop-up op mijn scherm, ook ik moet wel eens naar een vergadering. De notulen die ik schrijf op mijn elektronische ‘notulenboek’ kan ik straks meteen zien op mijn scherm; even het stekkertje in de computer en klaar. Lekker makkelijk. Terug op mijn plek meteen maar die notulen uitwerken, kan maar gedaan zijn toch?

In het tabblad ‘vergaderingen’ zie ik dat twee collega’s e.e.a. gepland willen hebben. Via het systeem kan ik zelf inloggen op de site voor de vergaderruimtes. Fijn, geen heen en weer gebel meer met huisvesting. Nog wat thee en koffie erbij reserveren en klaar. Bevestiging gaat automatisch naar mijn collega’s. Nog een tabblad geeft aan dat er wat berichten zijn; het tabblad ‘voorraad’. In de diverse schema’s zie ik dat o.a. een aantal cartridges, pennen en enveloppen heel hard gaan. Meteen maar even online bestellen; dan is dat morgen binnen en grijpt niemand mis.

Oh ja, de korpskrant verschijnt deze week weer. Makkelijk dat het systeem tegenwoordig makkelijk te bedienen is: met één druk op de knop verzend ik de verzendlijst naar de postkamer en krijgt de drukkerij opdracht dat twee dozen enveloppen geleverd moeten worden bij de postkamer.

Ik zou er bijna nog lui van worden! Maar aangezien ik toch nog even een postronde moet lopen, haal ik de enveloppen zelf wel even bij de drukkerij en breng ik ze naar de postkamer. Zo blijf ik gelukkig nog in beweging!"

Doorzoek de website